KUA

Jag (Sandy) har gjort min sista praktikdag. Har nu gjort 2 veckor på KUA. Det betyder Kirurgisk UtbildningdAvdelning. Vi har varit en läkarkandidat, 3 sjuksköterskestudenter och 3 sjukgymnaststudenter som tillsammans drivit en kirurgisk avdelning där patienterna har opererat knä eller höftproteser.
.
Självklart finns det utbildade sjuksköterskor med men dom håller sig i bakgrunden. Idag hade jag mitt slutsamtal med en av dem. Jag fick lysande vitsord. Hon sa att jag fattade galoppen riktigt fort, kunde prioritera och planera min dag på ett bra sätt. Hade velat ge mig ytteligare utmaningar och att hon kände att hon skulle kunna låta mig jobba right away nu!
.
Hon sa att det skulle bli kul att ha mig som kollega i framtiden. Jag blev glad för det var snällt sagt.
.
Gjorde inte min sista dag för då hade antagligen mina patienter blivit sjuka för jag hade snorat ner dom och hostat slem i deras ansikten.
.
PUSS // Sandy
-
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0