Super-nörse eller?

Praktik på IVA och akut är slut och det känns rätt gött. Nästa vecka blir det till att vara narkos och operationssjuksköterska!
.
Idag lyckades jag sätta en PVK bara sådär, drog fyra dränage ur en bröstkorg (svimmade inte), drog CVKer och blandade en hejdundrans massa läkemedel. Men jag känner en sak just nu...jag skulle inte vilja jobba som IVA-syrra. Dom är sjukt pretto och seriösa...ORKA liksom. Dessutom alla dessa maskiner, slangar och teknik, då kunde jag jobbat på Volvo :)
.
På träningen idag fick jag dock nytta av min yrkesroll. En tjej drog av korsbandet och jag var snabbt framme lindade, var lugn och lade i högläge. Sjukt stolt över mig själv eftersom jag har haft grymt svårt för att ta hand om det eftersom jag vet hur fruktansvärt ont det gör och får bara flashbacks från mina egna skador...men alltså inte idag. Agerade som ett proffs (enligt mig själv).
.
Over and out// Sandy
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0