Nu kommer tåget...

.

Idag på praktiken hände nåt som kan vara både roligt , pinsamt och farligt beroende på hur man ser på det. Vi skulle dra ut två dränsladdar ur en mans hjärta när jag känner att jag hör tåget komma inne i huvudet på mig.. Börjar röra på fötterna och känner snabbt att jag måste sitta ner. Rör mig bort mot sjuksköterskebordet och någonstans på mitten blir det svart och nästan framme så faller jag ihop.
.
Det märks ju att man har med Intensivvårdssystrar att göra. Dom var framme direkt (som jag uppfattar det) och jag hade juice och fick en massa frågor. Som tur var hann jag inte fram till skrivbordet för isf hade jag nog dunkat hövvet rakt i det med. Hade ju varit sjukt trist.
.
Det är ganska pinsamt att svimma särskilt när det som man svimmar för inte är ett dugg äckligt. Men det kan ju ha många förklaringar och mycket som spelar in. Det var sjukt kass luft i rummet och jag hade bara ätit några munnar nyponsoppa innan jag åkte för jag får frukost där vid 8.00...
.
Japp så kan det gå, helt väck blev jag i alla fall men jag kom tillbaka och fick färg snabbt till skillnad från min svimmning i termin 3 då jag fick ligga på AVA i 12 h. med telemetri då blodtrycket inte gick upp och jag var jävligt bradykard.
.
// SANDY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0