psychosocial...

Nu kommer lite mer inlägg om mitt jobb (Sandy). Jobbet på psykiatrisk vårdavdelning...sk sluten avdelning.
.
Alla som arbetar har överfallslarm på sig. Det larmar man på om man känner sig hotad eller om man blir överfallen helt enkelt eller behöver snabb förstärkning till avdelningen. När larmet går rusar så många som möjligt från varje avdelning dit som larmet går.Detta händer väldigt sällan. Har kanske hänt 4 gånger sedan jag började. Men denna veckan så var jag tvungen att trycka. Jag kan inte säga varför men det var en situation som jag inte själv kunde klara av. Vi pratade om det efteråt, jag var lite skakis, men alla var överens om att jag handlat rätt. SKÖNT!
.
Oh, there are cracks in the road we lay
From when the devil fell, the secrets have gone mad
This is nothing new but would we kill it all
Fate was all we had
.
Idag har jag fått vara på en ny avdelning. Psykosavdelningen eftersom de hade väldigt ont om folk. Jag har suttit vak och lärt mig lite nya saker och fått umgås med sköna patienter.
.
Om man vill se mer om hur det är på en sluten avdelning kan man kolla på en dokumentär på SVT som heter sluten avdelning och är inspelad i stockholm. Gick på TV i dagarna... KOLLA HÄR!
.
Här kommer även en bild på mina nya arbetsskor som jag har inhandlat. De kostade 130 kr strl 35 och sista paret ...billigt I know. Det är änna nät på sidorna så man blir inte så jävla svettig om fötterna heller. Toppen!
.

Kommentarer
Postat av: Bibbie

Och vart hittade du dom billiga skorna om jag får fråga!!! Bra att du hanterade situationen Sandra. Du gör ett bra jobb !!

2011-07-29 @ 18:12:21
Postat av: Anonym

Skorna är inhandlade på Stadium, barnavdelningen. Tack Bibbi!!

2011-07-30 @ 00:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0