17 h och mitt första nattpass.

Fick in ett X-vak på avdelningen igår kväll. Det innebär att någon ska sitta med personen hela tiden. Då behöver man ringa in extra personal. Inte yberlätt att hitta någon som kommer in och jobbar natt i semestertider. Jag ställde upp och stannade kvar. Det blev alltså jobb från 14-07. Jag somnade inte en enda gång men jag var satans nära mella 5-6 när jag hade mitt sista vak. När man tog kontroller eller städade var det lättare att hålla sig vaken.
.
Åkte hem och skulle sova. Då ringer bror och Oscar och har fått stopp på bilen och måste ha en ny bil fort som attan. De ska till en möhippa och kidnappa bruden. Jag kör i all hast till kungälv och har endast fått på mig en joggingdress inga strumpor eller nåt. Såg ut som stans största vrak.... Får åka röd express hem och är inte hemma igen förren vid 9.
.
.Äntligen sängen och så däckar jag till lillebror kommer hem och väcker mig igen. MORMOR och MORFAR är här och de har fika med sig. Sätt på kaffe. Upp och hoppa, HAPPY FACE on!
.
13.00 åker dom och då hamnade jag i sängen igen. Sov fram till 18. och vad fan gör man när man vaknar så sent undrar jag. Alla fester har ju redan börjat... blir till att ligga ensam hemma.
.
.
Men nu har jag iaf klarat av ett nattpass i min karriär och jag hoppas att jag blir lycklig när lönen kommer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0